Cimas de Serra 1

Inscripción
Abierta
Plazas

Ens anem a fer una combinació de sendes i cimes de la localitat de Serra, en el cor de la Calderona, per a ampliar el nostre coneixement de tots els seus racons.

És un recorregut exigent, amb fortes pujades i baixades, en tot tipus de terreny, es recomana portar bastó/nes, perquè hi ha trams molt inclinats, i bones soles. Hi ha quatre fonts en el recorregut, de cabal prou inestable, si bé, en les quatre sol brollar l’aigua. Quant a possibilitats de fugida, existixen a cada tram, pistes més còmodes de transitar, però prou llargues fins a arribar al poble.

El recorregut ens portarà a pujar per la Rampa fins a la Peña del Castell, des del Pont nou, com es veu al gràfic, una forta pujada per a calfar cames. A continuació recorrerem la cresta de la penya, sense accedir al Castell, que es troba precintat i en procés de restauració. Baixant a la pista d’accés Serra-Castell, ens desviarem per a pujar a l’Alt del Pi, cima plena d’antenes i a la que també es pot accedir per pista.

Abaixarem de l’Alt del Pi, per una radical baixada d’aproximadament el 28% de pendent, (ací és on trobem a faltar els bastons), fins a arribar al GR que ens portarà a la Font de l’Ombria, accedint a una pista que ens deixarà en la carretera Serra-Estivella, a l’altura del restaurant Sant Josep (La Bassa).

No podem evitar un tram curt de carretera, on circularem amb la màxima precaució, fins a arribar a la Font de Marianet, la font que mai falla, i seguirem un tram de la senda a la pista forestal de les Fonts, desviant-nos per a pujar per senda empinada fins a l’alt de la Creu del Sierro, en este tram hi ha alguns passos amb lleugeres enfilades molt senzilles.

Des de la Creu del Sierro, baixarem primer per la pista i després per un camí que evita un bon tram d’ella, i que ens portarà fins a la pista forestal de les Fonts, on enllaçarem amb la desviació a la casa i Font de la Prunera.

Ací prendrem un camí que és GR en el tram inicial, i ens portarà amb una pujada contínua, amb algun tram de fort pendent, fins a la pista que porta a Rebalsadors, i que creuarem per a arribar al mirador de Mireia o de La Calderona.

Ja des d’ací, és pràcticament tot baixada, senda escalonada i fons de barrancs, fins a arribar a la Font de Deula, prop ja del poble, que recorrerem per a acostar-nos al bar on reposar forces i hidratar-nos, cadascú amb la seua beguda habitual.

=====================================

Nos vamos a hacer una combinación de senderos y cimas de la localidad de Serra, en el corazón de la Calderona, para ampliar nuestro conocimiento de todos sus rincones.

Es un recorrido exigente, con fuertes subidas y bajadas, en todo tipo de terreno, se recomienda llevar bastón/es, pues hay tramos muy inclinados, y buenas suelas. Existen cuatro fuentes en el recorrido, de caudal bastante inestable, si bien, en las cuatro suelen manar el agua. En cuanto a posibilidades de escape, existen en cada tramo, pistas más cómodas de transitar, pero bastante largas hasta llegar al pueblo.

El recorrido nos llevará a subir por la Rampa hasta la Peña del Castillo desde el Puente nuevo, como se ve en el gráfico, una fuerte subida para calentar piernas. A continuación recorreremos la cresta de la peña, sin acceder al Castillo, que se encuentra precintado y en proceso de restauración. Bajando a la pista de acceso Serra-Castillo, nos desviaremos para subir al Alt del Pí, cima llena de antenas y a la que también se puede acceder por pista.

Bajaremos del Alt del Pí, por una radical bajada  de aproximadamente el 28% de pendiente, (aquí es donde echamos de menos los bastones), hasta llegar al GR que nos llevará a la Font de la Umbría, accediendo a una pista que nos dejará en la carretera Serra-Estivella, a la altura del restaurante San José (La Balsa).

No podemos evitar un tramo corto de carretera, en donde circularemos con la máxima precaución, hasta llegar a la Font de Marianet, la fuente que nunca falla, y seguiremos un tramo del sendero a la pista forestal de las Fuentes, desviándonos para subir por senda empinada hasta el alto de la Creu del Sierro, en este tramo hay algunos pasos con ligeras trepadas muy sencillas.

Desde la Creu del Sierro, bajaremos primero por la pista y luego por un camino que evita un buen tramo de ella, y que nos llevará hasta la pista forestal de las Fuentes, donde enlazaremos con el desvío a la casa y Font de la Prunera.

Aquí tomaremos un camino que es GR en el tramo inicial, y nos llevará con una subida continua, con algún tramo de fuerte pendiente, hasta la pista que lleva a Rebalsadors, y que cruzaremos para llegar al mirador de Mireia o de La Calderona.

Ya desde aquí, es prácticamente todo bajada, senda escalonada y fondos de barrancos, hasta llegar a la Font de Deula, cerca ya del pueblo, que recorreremos para acercarnos al bar donde reponer fuerzas e hidratarnos, cada uno con su bebida habitual.